lunes, 8 de agosto de 2011

DOME DES ECRINS (4015m.) + BARRE D'ECRINS (4101m.) - Batalles d'un friki fent l'alpinista


Després del meu debut estelar d'alpinista als Alps m'entero que això només era un aclimatament per fer quelcom amb més cara i ulls... telita de la buena... així que ja em veus altre cop en un nou fregao... aquesta vegada a dos dies vista... elprimer per seguir aclimatant i el segon per fer atac a cim i baixar...


Així que al dia seguent sortim de Alefroide, i agafem el cami al Refugi del Glacier Blanc (2542m) dues horetes de cami agrait on una xic de pluja ens el fa més soportable... un cop alli sopem i després d'una masterclass d'orientació i noseque dels fusos em diuen que he d'anar a dormir que ens llevem d'hora (cosa que els frikis odiem !!)


El concepte temporal en aquest esport és una mica difús... aquests malalts em van llevar a les 2'30 del mati !!! per esmorçar a les 3'00 (ja em diras quin aliment entra a aquesta hora... cubates?) i a les 3'30 començavem a caminar fins arribar al glaciar blanci encordar-nos fins al peu del refugi dels ecrins (3175m) unes dues horetes més on nomes tens que anar saltant esquerdes al glaç d'alguns metrillos, vamos lo normal a les 4 del mati... un crampon por aqui una esquerda por alli...


I res... xino xano i com qui no vol la cosa i en unes quantes horetes més arribem al cim del dome du Ecrins... el meu primer 4000 "on sigth"... la veritat és que vaig arribar arrastrant-me amb molt mal als peus que després comprendreu i reventat perdut pel tema del'alçada o falta d'entrenament... però això no ho sap ningú i no ho direm pas oi?


I com el tema pels verdaders alpìnos havia sabido a poco pues venga tot baixant podriem fer un altre 4000... la barre dels Ecrins... Jo al arribar al coll de la brecha Lory decideixo ser realista i donar-me per satisfet ja que em queda la baixada i el peu no se perque em fa mal... així que em poso a pendre el solet tres horetes per esperar que els compis facin la grimpada i la carena fins el cim dels Ecrins i tornin !! Quins cracks !!


I res... unes horetes de baixada... fins el refugi dels ecrins... unes horetes més fins el refugi del glacier blanc i unes horetes més fins el cotxe a Ailefroide... resum de les 3'30 fins les 18'30 NON STOP !! Menys mal que hi ha tradicions muntanyeres comunes entre tots aquests esport que és acabar l'activitat amb un bon menjar a un bon restaurant de la zona a on ja pots gaudir...finalment !!

CURIOSITATS DE L'ALPINISME

Es lleven molt d'hora...
En els refugis dormen molt juntets i apretadets
Gasten molt material
Escales com un astronauta
Quan creus que estas al cim... encara et queden hores...
No et deixen parar més de 5 minuts
No pots parar d'hidratar-te
A més alçada menys oxigen... aiaiai

I finalment.... les llagues !!


Estan ben bojos aquests alpinistes !! (Asterix, 25 a.C.)

Tot i així suposo que repetirem...